Oktatóink eseményei – Ajánló (2018. november)

november 11, 2018
Gyalog-Szőke Zsófi, jógaoktató

Gyalog-Szőke Zsófi VIFE tag eseménye:

2018. november 11. – Kézenállás workshop:

Gyakorlod már egy ideje a kézenállást, de elakadtál? Hiányzik az a felszabadult érzés, ahogy gyerekként bátran játszottál minden félelem nélkül?

A 2 órás workshopon
– megtanuljuk a biztonságos kézenállás alapjait,
– végigvesszük, hogy milyen területet és hogy tudsz erősíteni,
– kapsz tippeket, hogy hogyan tudod a gyakorlásodba, a flow-ba beépíteni a kézenállást,
– megmutatom, hogy a kézenállás gyakorlása miért egy önismereti út,
– egész biztosan kézen fogsz állni (ha tényleg szeretnél)

Vezeti: Gyalog-Szőke Zsófia jógaoktató

Részletek: https://www.facebook.com/events/249749219025714/

Ha esetleg lemaradtál róla, kövesd Zsófi facebook oldalát a további eseményekért.

Balogh Évi eseménye: 2018. november 16. -Revitalizàló Jóga Workshop:

Balogh Évi, jógaoktató

Fókuszban a fejenállás és a fordított testhelyzetek Balogh Éva Revitalizàló Jóga Workshopján:

A fordított testhelyzetek nagyon fontosak szervezetünk számára, hiszen életünk nagy részében a fejünk feljebb helyezkedik el, mint a szívünk (állás, ülés), vagy esetleg egy vonalban kerül vele (fekvés). A fordított, inverz ászanák gyakorlása során ez az állapot megváltozik, fejünk kerül lejjebb, így számos kedvező élettani hatást fejtve ki testünkre.

Milyen kedvező hatása van a fejenállásnak (sirsászanának)?

Talán a legfontosabb és legerősebb hatása, hogy kikapcsolja az állandóan cikázó elménket, nem enged azon gondolkodni, mi volt tegnap, mi lesz holnap, hanem megtanít a jelen pillanatban lenni. Minden figyelmeddel a pillanatra koncentrálsz, különben elesel.

Fizikai szinten: serkenti a vér- és nyirokkeringést; javítja az agy és a fej vérellátását; az alsó végtagok vénái kiürülnek, a vénatágulatok eltűnnek, a vér felfrissül; javítja az emésztést; egyenletesen fejleszti az egész test izomzatát, hiszen gyakorlatilag minden izomra szükséged van a fejenálláshoz; megtanít használni az erőközpontodat; és nem utolsó sorban javítja a tartást.

Mentálisan: segít felfrissülni; fejenállás gyakorlás során gondolataink kitisztulnak, intellektuális befogadóképességünk és az emlékezőképességünk is nő, könnyebbé válnak a gondolkodási folyamatok; segít legyőzni az eleséstől való félelmet.

Mi vár Rád a workshopon?

Megtanulunk olyan gyakorlatokat, ászanákat, melyek segítenek majd a jövőben a fordított testhelyzetek gyakorlás során, és megtanuljuk az ászanák királyának helyes kivitelezését, könnyítéseket, rávezetéseket, módosításokat.

A workshopon teljesen kezdő jógázóként is részt vehetsz, amennyiben rendszeresen szoktál sportolni.

A fordított testhelyzetek gyakorlása a következő esetekben nem ajánlott:

-nyaki porckorongsérv, magas vérnyomás, szívpanaszok, trombózis, érelmeszesedés esetén
-alacsony vérnyomás esetén sem ajánlatos erőltetni a pózokat
-különböző szem- és fülbetegségek (glaukóma, gyulladásos betegségek) fennállásakor
-továbbá menstruáció alatt a fordított pózok kerülése különösen ajánlott.

További részleteket a jelentkezésről az esemény oldalán találsz: https://www.facebook.com/events/1136447979843063/