A köldökcsakrát harmonizáló ételek

szeptember 10, 2018

A Köldökcsakra vagy Manipura csakra a köldök környékén helyezkedik el. Többek között a tűz elem és az emésztés köthető hozzá, így az emésztés tüze is, amit jó mindig fenntartani, de nem szabad hagyni elhatalmasodni. Az emésztés az egészségünk alapja, ha megbetegedik az emésztőszervünk, nem szívódnak fel a tápanyagok, erőtlenné válunk, és sorra jelentkeznek a különböző betegségek a testünkben. A köldökcsakrára jó hatással van, a karbantartását segíti, ha évente 2x méregtelenítünk, azonban a méregtelenítés időpontjára érdemes figyelni. Fontos, hogy ne olyankor tegyük, amikor a szervezet éppen raktároz, vagy erőtgyűjt, pl: januárban. Ideálisabb időpont a természet újjáéledéséhez igaztani a méregtelenítő kúrát is.

A csakrához tartozó szín a napsárga, így a sárga színű ételek fogyasztása ajánlott, ha harmonizálni szeretnénk ezt a csakrát. Ilyenek: ananász, csicsóka, sárgadinnye, paprika, sárgabarack, citrom, grapefruit, narancs, mandarin, homoktövis, csipkebogyó, kukorica, sárgarépa, sütőtök, édesburgona, Gabonája a zab.

Ha minden reggel éhgyomorra elfogyasztunk egy grapefruitot (akár kifacsarva a levét is meg lehet inni), ezzel támogatjuk az emésztést, méregtelenítünk, és a gyümölcs gomba- és baktériumölő hatását is kihasználjuk.

A csakra étkezéshez most egy zabkását hoztam nektek, amit ajánlok reggelire, vagy akár vacsorára. A zab lassan felszívódó szénhidrát, így hosszan ellátja a szervezetet energiával és nem emeli meg hirtelen az inzulinszintet a szervezetben, így jó hatással van a hasnyálmirigy működésére is.

Íme az alaprecept!

Hozzávalók:

40g finomszemű zabpehely,

egy pici stevia és egy pic eritrit édesítésnek (ízlés szerint),

egy csipet fahéj, őrölt gyömbér és őrölt zöld kardamom,

5 g: chia mag, mák, szezámmag, lenmag, kókuszreszelék (figyelj, hogy kénmentes legyen)

2g utifűmaghéj

Ezt jól összekeverem, és leforrázom 300ml vízzel, majd újra jól megkevrem. 20-25 percet állni hagyom, ez idő alatt megszívja magát a zab és sűrű kása lesz belőle. Ekkor hozzáteszek még 5g lenmagolajat, 5g kendermagfehérjét, 3-3g puffasztott amarántot és puffasztott quinoát. Mindezt jól összekeverem.

Ízesítheted: aszalványokkal a fent felsorolt gyümölcsökből (cukormentes változatot válassz), vagy a fent felsorolt friss gyümölcsökkel, de ha van otthon megsült sütőtök, akkor azt is belekeverheted. Mehet bele egy ek citromlé is, igazán frissítő ízt ad neki, ne félj tőle, nem lesz savanyú a kása ennyi citromlétől.

Természetesen a variációknak csak a képzeleted szab határt, légy bátran kreatív, élvezd az ízeket, az ételeket, amiket megeszel. Annyit, és akkor egyél, amennyit a tested kíván, és amikor a szervezeted jelzi, hogy tápanyagra van szüksége. Ezzel is a köldökcsakrád egészséges működését fogod támogatni. Hallgass mindig magadra.

Jó kísérletezést és jó étvágyat kívánok,

Írta: Génál Dóra

Vinyasa Flow jóga oktató, VIFE tag